Tuesday, February 15, 2011

:: WHEN PEOPLE MEET ME ::

Dalam 2 ke 3 minggu jadi front liner..
he he..
Ade orang kate orang cun cam aku kene le dok kat kaunter.. tuk menggamit orang datang bayar
cukai and lesen and ape2 je lah... ( huk aloh.. hubby aku kat sebelah... die gelakkan aku gara-gara ayat kat atas tu... ceh.. ingat aku tak cun ke... muahahahaha)
So.. bile kite kat kaunter.. macam-macam orang kite leh jumpe...
yang ok.. ok lah.. yang suke tunjuk panas depan kaunter and marah-marah pun..
ramai jugak... padahalnyer.. bukan kite yang kat kaunter ni tau ape masalah diorang..
kite ni cume terima bayaran jer...
hadoiiyaii....
tapi tak per... sape pun yang datang ke kaunter kami tetap akan mendapat layanan yang baek..
insyallah.. selagi aku tak alpa dan leka dengan tugas aku...
insyaallah aku akan cube wat yang terbaek...
ADe beberapa kesah aku nak share ngan korang...
MUle-mule sekali.. aku nak korang faham situasi kami di kaunter pada bulan 2 nih...
cukai taksiran.. tarikh last bayar.. 28 feb... and dalam minggu ni jugak...
tender bukak... so kitorang kene jual tender jugak...
korang mesti sedia maklum... ramai orang memilih tuk bayar di saat-saat akhir macam nih.. so...
kaunter akan jadi sesak.. kami pulak budak baru belajar....
so.. korang mesti boleh bayang kan berapa lame diorang nak kene tunggu...
Mase sesak-sesak diorang nak baya cukai taksiran tu... mase tu la pulak tender nak kene jual...
disebabkan diorang da tunggu lame sangat... ramai yang blah cam tu jer.. and... ramai gak le yang tak puas hati marah-marah....
aku tekan le nombor.. 1057... 1058... 1059.... lagi dan lagi aku tekan....
tak de sape pun yang datang kat kaunter aku.... tapi customer yang menunggu ade jer.. ade le lagi dalam 3 ke 4 orang..
sampi le 1072 kot..... ade sorang cine ni masuk... die tgk aku tekan-tekan nombor smpi 1076  tak de orang yang datang kat aku... die datang kat aku and terus bagi bil cukai die and buat bayaran.."Takde orang eh.. ambek saye punyer boleh..." agak berbahasa la jugak. aku terima jer lah...
mase ni.. ade la sorang brader nih... start nak sound.. sound.. "kalau macam ni.. tak payah pakai no.. buang jer no tu..."
Aku tak jawab... biar lah die nak tarik perhatian sume orang dalam kaunter tu... bising-bising.... tak abes-abes.. sampai customer cine tu kuar...
1077..

Die datang kat aku..
die bagi no die kat aku.. 1077 and sound aku lagi sekali.. laen kali tak yah wat sistem no tu...
aku tak jawab.. settlekan bil die and cakap time kaseh jer...

Aku tau aku salah ambek cine tu even die tak ikut no... tapi yang puluh2 kali aku tekan tu die tak datang nape.. dah tentu2 le orang dah tak ramai.. datang jer lah bile no yang aku panggil tu tak de orang.. klu customer ramai sangat lagi dalam tu. die tak nak cross.. laen le cite.. ni tak... dah tinggal 3,4 orang... nak jugak tunggu aku tekan puluh2 kali tu...
nak salah kan sistem.. salah kan kaunter...
kite kan manusia.. ade budi bicara.. datang kat aku.. cakap elok-elok... aku tak kisah pun nak settlekan bayaran die dulu.. 2 minit jer pun purata satu cuxtomer aku nak settlekan kalau sal cukai nih...
hadoiiii...

cite laen.. sambung kat next entry... :)


No comments:

:: CHECK UP ANAK BERJADUAL DIHOSPITAL MENYUSAHKAN ::

Haiii allss...  Lame dah tak share ape-ape cerita.. and kali nih... aku nak share pasal bawak anak check up bulanan kat klinik ibu dan ana...

Yayah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Mak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Abang

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Kakak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Adek

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers